luni, 13 aprilie 2015

Imbunatatirea continua - conf. standardului ISO 9001

ISO 9001 - Imbunatatirea continua – Sinteza ideilor principale 

 ISO 9001 Este necesar ca organizatia sa utilizeze sapte procese ale sistemului de management al calitatii, toate fiind cerute de ISO 9001, in vederea “imbunatatirii continue a eficientei” sistemului de management al calitatii.

 ISO 9004 Se prezinta tipologia imbunatatirilor; managementul poate urma si incuraja o abordare proactiva. ISO 9000 In cadrul sectiunii 3.1.13 se defineste “imbunatatirea continua” drept “activitate repetitiva in vederea cresterii capacitatii de a indeplini cerintele”; in sectiunea 2.9, “Imbunatatirea continua” se defineste obiectivul si actiunile care conduc la imbunatatirea continua.

 Intrebari utile pentru auditul ISO 9001
 • Organizatia planifica si gestioneaza procesele necesare pentru imbunatatirea continua a sistemului de management al calitatii?
• Organizatia foloseste politica de calitate, obiectivele calitatii si analiza datelor pentru a facilita imbunatatirea continua a sistemului de management al calitatii?
 • Organizatia foloseste rezultatele auditurilor, actiunile preventive si corective pentru a facilita imbunatatirea continua a sistemului de management al calitatii?
• Analiza datelor legate de calitate conduce la actiuni proiectate pentru imbunatatirea sistemului de management al calitatii? (a se vedea si sectiunea 5.6.3)

 Rezumatul activitatilor de management legate de imbunatatirea continua 
 • Managementul superior trebuie sa defineasca si sa implementeze un proces pentru imbunatatirea continua care poate fi aplicat pentru realizarea si facilitarea proceselor.
• Managementul superior trebuie sa creeze un mediu care sa stimuleze pesonalul in a cauta oportunitati pentru imbunatatiri ale performantei cu privire la procese, activitati si produse.

Rezumatul actiunilor legate de imbunatatirea continua ISO 9001
1. Imbunatatirea continua a eficientei sistemului de management al calitatii prin intermediul utilizarii: a) Politicii de calitate
 b) Obiectivelor calitatii
c) Rezultatelor auditurilor
 d) Analizelor de date specifice
e) Actiunilor corective si preventive
f) Analizei efectuate de management